kia teen baar aik saath talaq kehne se talaq lagu ho jaati hay!

  • Work-from-home
Status
Not open for further replies.

*Muslim*

TM Star
Apr 15, 2012
3,863
4,567
513
saudia
sis aik swal wo konsi ahadees hai jinko tamam magrib aur mashriq k allama Quraan k bad bilkul sahi mantey hai?jin ahadees ka bilkul sahi sabit kiya gya hai...

sis bohot si ahadees ki kitab hai pr bohot si nahi mani jati kyon k wo bohot kamzor halat mai mili thi aur unki koi shahada Quraan ya Ahadees se sabit nahi hoti....

tou SAHI MUSLIM....SAHI BUKHARI......SUNAN nisai.....SUNAN ABU DAOOD......TIRMAZI....

Ap in ahadees se ye baat sabit kr dai.... k jo aap n ahadees byan ki hai wo bat in mai bhi likhi hai......shukriya
qayamat ajaegi ye lug ese hi bhagte rahenge lekin sabit ny karskte, bas public ku quran hadees ny samajte bolke quran or hadees se door karte or inke pallu me tanglete
 
  • Like
Reactions: star24

Zee Leo

~Leo ! The K!ng~
Banned
Aug 1, 2008
56,471
23,637
713
Karachi
Qalandar
Assalam-o-ALaikum i am 110% agree with u ke members asal topic ko samajh he nahi rahey aur jo dalaiel pesh kye ja rahe hain woh tareeka kaar hain aur agar koi in tareekoon pe amal nahi karta tab bhi talaq ho jati hai. thanks for ur info JazakAllah :)
 
  • Like
Reactions: Qalandar

Zee Leo

~Leo ! The K!ng~
Banned
Aug 1, 2008
56,471
23,637
713
Karachi
sis aik swal wo konsi ahadees hai jinko tamam magrib aur mashriq k allama Quraan k bad bilkul sahi mantey hai?jin ahadees ka bilkul sahi sabit kiya gya hai...

sis bohot si ahadees ki kitab hai pr bohot si nahi mani jati kyon k wo bohot kamzor halat mai mili thi aur unki koi shahada Quraan ya Ahadees se sabit nahi hoti....

tou SAHI MUSLIM....SAHI BUKHARI......SUNAN nisai.....SUNAN ABU DAOOD......TIRMAZI....

Ap in ahadees se ye baat sabit kr dai.... k jo aap n ahadees byan ki hai wo bat in mai bhi likhi hai......shukriya
ye hadees main share kar chuka hon read kar len jis se saaf zahir hota hai ke ye amal agar koi aik dafa main kar le matlab 3 talaq aik sath de de toe bhi talaq ho jati hai :) ye bilkul alag tareeka kaar hai ke talaaq kis terha se di jaye aur kis terha se rujoo kya jaye . JazakAllah :)

محمود بن ابید رض نے روایت ہے کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کو کسی شخص کی خبر دی گئی کہ اس نے بیک وقت اپنی بیوی کو تین طلاقین دیدی ہین- آپ صلعم غصہ کی حالت میں کھڑے ہوگئے اور فرمانے لگے کہ اللہ کی کتاب سے کھیل ہورہا ہے حالانکہ میں تم میں موجود ہون یہاں تک کہ یہ سن کر ایک آدمی کھڑا ہوگیا اور کہا یا رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم میں اس کو قتل نہ کردوں؟
(سنن نسائی، ج2، ص:
 

zehar

VIP
Apr 29, 2012
26,600
16,301
1,313
Hdees shareef may hay..

”من اعلام الساعة… وان یکثروا اولاد الزنا قیل لابن مسعود وہم مسلمون ! قال نعم: یاتی علی الناس زمان یطلق الرجل المرأة طلقہا فیقیم علی فراشہا منہما زانیان ما اقاما“۔

(الخصائص الکبری للسیوطی ج:۲/۲۷۰ ط حقانیہ)


ترجمہ:…اور قیامت کی نشانیوں میں سے ایک نشانی یہ ہے کہ زنا کی اولاد کی کثرت ہوجائے گی، پوچھا گیا حضرت ابن مسعود رضی اللہ عنہ سے کیا وہ مسلمان ہوں گے؟ فرمایا: ہاں! وہ مسلمان ہوں گے،ایک زمانہ آئے گا لوگوں پر کہ مرد اپنی بیوی کو طلاق دے دے گا، لیکن پھر بھی اس کے ساتھ اس کے بستر پر رہے گا جب تک دونوں اس طرح رہیں گے زنا کار ہوں گے“۔


”قال:یاتی علی الناس زمان یطلق الرجل المرأة ثم یجہدہا طلاقہا ثم یقیم علی فرجہا فہما زانیان ما اقاما…“

(المعجم الاوسط للطبرانی ج:۵/۴۴۲)

ترجمہ:…فرمایا کہ لوگوں پر ایک زمانہ آئے گا کہ مرد اپنی بیوی کو طلاق دے گا پھر طلاق دینے سے انکار کرے گا پھر اس سے ہم بستری کرتا رہے گا پس جب تک وہ دونوں اس طرح رہیں گے زناکار ہوں گے“


mai ye wali ahadees ka poch rhi hon ye wali baat in 4 ahadees ki book mai hai ya nahi.....
 
  • Like
Reactions: Zee Leo

Sweet-doll

Senior Member
Dec 6, 2011
652
401
363
karachi
humen sharae maslun ka haal Quraan or hadees ki roshni se dhondna hai na k maslaku ki kitabun se... hum aj tk ye parhte or sunte aye hen k falan molvi ne ye kaha or falan ne ye lakin kbhi hum ne ye janne ki koshish nae ki k Allah or us k nabi kya farmate hen jo k humen Quraan or hadees se mile ga...koi ek b hadees sabit nae jis se ye prove ho k ek 7 di jane wali 3 talaaq waqae ho jati hai..Ahadees se ye sabit hai k Nabi kareem s.a.w k dour men ek hi nishist men di jane wali 3 talaqen ek hi count hoti thin...or mazeed hadessun men b is bat ki daleel hai or INSHAALLAH men inka ref jald provide karun gi...
 

zehar

VIP
Apr 29, 2012
26,600
16,301
1,313
humen sharae maslun ka haal Quraan or hadees ki roshni se dhondna hai na k maslaku ki kitabun se... hum aj tk ye parhte or sunte aye hen k falan molvi ne ye kaha or falan ne ye lakin kbhi hum ne ye janne ki koshish nae ki k Allah or us k nabi kya farmate hen jo k humen Quraan or hadees se mile ga...koi ek b hadees sabit nae jis se ye prove ho k ek 7 di jane wali 3 talaaq waqae ho jati hai..Ahadees se ye sabit hai k Nabi kareem s.a.w k dour men ek hi nishist men di jane wali 3 talaqen ek hi count hoti thin...or mazeed hadessun men b is bat ki daleel hai or INSHAALLAH men inka ref jald provide karun gi...
sahi kaha ap nay sis yehi baat hai....pr mai iski book post ki hai aap wo daikh sakti hai.......sab hadees aur quran se bayan kia gya hai...
 
  • Like
Reactions: ChEeRfUl>:)

*Muslim*

TM Star
Apr 15, 2012
3,863
4,567
513
saudia
آپ تو قلندر کی بہن نکلے دونو بات کرکے اے کیا ؟
جیسے وہ ضعیف حدیث کا سہارا لرے آپ تو ایک ہاتھ آگے نکلے ضعیف تو ضعیف ہے ہی اپر سے پھر ایک بوہتان اس روایت کو دلیل بناکے مسلمانو کے گھر حرام بچے ہونگے، الله کی پناہ، ڈرو کل الله کے سامنے جواب دینا ہے اسے اندھی تقلید نہ کرو جو ملا اٹھاکر ڈال دیا اور خود کو تیس مار خان سمجھنا اچھی بات نہیں ہے
آپکی پیش کی گی روایت کی حقیقت ملہزا فرمیں



Hdees shareef may hay..

”من اعلام الساعة… وان یکثروا اولاد الزنا قیل لابن مسعود وہم مسلمون ! قال نعم: یاتی علی الناس زمان یطلق الرجل المرأة طلقہا فیقیم علی فراشہا منہما زانیان ما اقاما“۔

(الخصائص الکبری للسیوطی ج:۲/۲۷۰ ط حقانیہ)


ترجمہ:…اور قیامت کی نشانیوں میں سے ایک نشانی یہ ہے کہ زنا کی اولاد کی کثرت ہوجائے گی، پوچھا گیا حضرت ابن مسعود رضی اللہ عنہ سے کیا وہ مسلمان ہوں گے؟ فرمایا: ہاں! وہ مسلمان ہوں گے،ایک زمانہ آئے گا لوگوں پر کہ مرد اپنی بیوی کو طلاق دے دے گا، لیکن پھر بھی اس کے ساتھ اس کے بستر پر رہے گا جب تک دونوں اس طرح رہیں گے زنا کار ہوں گے“۔


”قال:یاتی علی الناس زمان یطلق الرجل المرأة ثم یجہدہا طلاقہا ثم یقیم علی فرجہا فہما زانیان ما اقاما…“

(المعجم الاوسط للطبرانی ج:۵/۴۴۲)

ترجمہ:…فرمایا کہ لوگوں پر ایک زمانہ آئے گا کہ مرد اپنی بیوی کو طلاق دے گا پھر طلاق دینے سے انکار کرے گا پھر اس سے ہم بستری کرتا رہے گا پس جب تک وہ دونوں اس طرح رہیں گے زناکار ہوں گے“

 

*Muslim*

TM Star
Apr 15, 2012
3,863
4,567
513
saudia
امام طبراني رحمه الله (المتوفى360)نے کہا:
حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَارِثِ بْنُ إِبْرَاهِيمَ قَالَ: نَا سَيْفُ بْنُ مِسْكِينٍ قَالَ: نَا مُبَارَكُ بْنُ فَضَالَةَ، عَنِ الْحَسَنِ، عَنْ عُتَيٍّ السَّعْدِيِّ، قَالَ عُتَيٌّ: خَرَجْتُ فِي طَلَبِ الْعِلْمِ حَتَّى قَدِمَتُ الْكُوفَةَ، فَإِذَا أَنَا بِعَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ، بَيْنَ ظَهْرَانَيْ أَهْلِ الْكُوفَةِ، فَسَأَلْتُ عَنْهُ، فَأُرْشِدْتُ إِلَيْهِ، فَإِذَا هُوَ فِي مَسْجِدِهَا الْأَعْظَمِ فَأَتَيْتُهُ، فَقُلْتُ: يَا أَبَا عَبْدِ الرَّحْمَنِ إِنِّي جِئْتُ أَضْرِبُ إِلَيْكَ أَلْتَمِسُ مِنْكَ عِلْمًا، لَعَلَّ اللَّهَ أَنْ يَنْفَعَنَا بِهِ بَعْدَكَ، فَقَالَ لِي: مِمَّنِ الرَّجُلُ؟ قُلْتُ: رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْبَصْرَةِ. قَالَ: مِمَّنْ؟ قُلْتُ: مِنْ هَذَا الْحَيِّ مِنْ بَنِي سَعْدٍ. فَقَالَ لِي: يَا سَعْدِيُّ، لَأُحَدِّثَنَّ فِيكُمْ بِحَدِيثٍ سَمِعَتْهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ. سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَأَتَاهُ رَجُلٌ فَقَالَ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، أَلَا أَدُلُّكَ عَلَى قَوْمٍ: كَثِيرَةٌ أَمْوَالُهُمْ، كَثِيرَةٌ شَوْكَتُهُمْ، تُصِيبُ مِنْهُمْ مَالًا دَبْرًا أَوْ قَالَ: كَثِيرًا؟ قَالَ: «مَنْ هُمْ؟» قَالَ: هَذَا الْحَيُّ مِنْ بَنِي سَعْدٍ، مِنْ أَهْلِ الرِّمَالِ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ: «مَهْ، فَإِنَّ بَنِي سَعْدٍ عِنْدَ اللَّهِ ذُو حَظٍّ عَظِيمٍ» . سَلْ يَا سَعْدِيُّ. قُلْتُ: أَبَا عَبْدَ الرَّحْمَنِ، هَلْ لِلسَّاعَةِ مِنْ عِلْمٍ تُعْرَفُ بِهِ السَّاعَةُ؟ قَالَ: وَكَانَ مُتَّكِئًا فَاسْتَوَى جَالِسًا، فَقَالَ: يَا سَعْدِيُّ، سَأَلَتْنِي عَمَّا سَأَلْتُ عَنْهُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قُلْتُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، هَلْ لِلسَّاعَةِ مِنْ عِلْمٍ تُعْرَفُ بِهِ السَّاعَةُ؟ فَقَالَ: «نَعَمْ، يَا ابْنَ مَسْعُودٍ، إِنَّ لِلسَّاعَةِ أَعْلَامًا، وَإِنَّ لِلسَّاعَةِ أَشْرَاطًا، أَلَا، وَإِنَّ مِنْ أَعْلَامِ السَّاعَةِ وَأَشْرَاطِهَا أَنْ يَكُونَ الْوَلَدُ غَيْظًا، وَأَنْ يَكُونَ الْمَطَرُ قَيْظًا، وَأَنْ يَفِيضَ الْأَشْرَافُ فَيْضًا. يَا ابْنَ مَسْعُودٍ، إِنَّ مِنْ أَعْلَامِ السَّاعَةِ وَأَشْرَاطِهَا أَنْ يُؤْتَمَنَ الْخَائِنُ، وَأَنْ يُخَوَّنَ الْأَمِينُ. يَا ابْنَ مَسْعُودٍ، إِنَّ مِنْ أَعْلَامِ السَّاعَةِ وَأَشْرَاطِهَا أَنْ تُوَاصَلَ الْأَطْبَاقُ، وَأَنْ تُقَاطَعَ الْأَرْحَامُ. يَا ابْنَ مَسْعُودٍ، إِنَّ مِنْ أَعْلَامِ السَّاعَةِ وَأَشْرَاطِهَا أَنْ يَسُودَ كُلَّ قَبِيلَةٍ مُنَافِقُوهَا، وَكُلَّ سُوقٍ فُجَّارُهَا. يَا ابْنَ مَسْعُودٍ، إِنَّ مِنْ أَعْلَامِ السَّاعَةِ وَأَشْرَاطِهَا أَنْ تُحَرَّفَ الْمَحَارِيبُ، وَأَنْ تُخَرَّبَ الْقُلُوبُ. يَا ابْنَ مَسْعُودٍ إِنَّ مِنْ أَعْلَامِ السَّاعَةِ [ص:128] وَأَشْرَاطِهَا أَنْ يَكُونَ الْمُؤْمِنُ فِي الْقَبِيلَةِ أَذَلَّ مِنَ النَّقَدِ. يَا ابْنَ مَسْعُودٍ، إِنَّ مِنْ أَعْلَامِ السَّاعَةِ وَأَشْرَاطِهَا أَنْ يَكْتَفِيَ الرِّجَالُ بِالرِّجَالِ، وَالنِّسَاءُ بِالنِّسَاءِ. يَا ابْنَ مَسْعُودٍ، إِنَّ مِنْ أَعْلَامِ السَّاعَةِ وَأَشْرَاطِهَا مُلْكُ الصِّبْيَانِ، وَمُؤَامَرَةُ النِّسَاءِ. يَا ابْنَ مَسْعُودٍ، إِنَّ مِنْ أَعْلَامِ السَّاعَةِ وَأَشْرَاطِهَا أَنْ تُكَثَّفَ الْمَسَاجِدُ، وَأَنْ تَعْلُوَ الْمَنَابِرُ. يَا ابْنَ مَسْعُودٍ، إِنَّ مِنْ أَعْلَامِ السَّاعَةِ وَأَشْرَاطِهَا أَنْ يُعَمَّرَ خَرَابُ الدُّنْيَا، وَيُخَرَّبَ عُمْرَانُهَا. يَا ابْنَ مَسْعُودٍ، إِنَّ مِنْ أَعْلَامِ السَّاعَةِ وَأَشْرَاطِهَا أَنْ تَظْهَرَ الْمَعَازِفُ وَالْكِبْرُ، وَشُرْبُ الْخُمُورِ. يَا ابْنَ مَسْعُودٍ، إِنَّ مِنْ أَعْلَامِ السَّاعَةِ وَأَشْرَاطِهَا أَنْ يَكْثُرَ أَوْلَادُ الزِّنَا» . قُلْتُ: يَا أَبَا عَبْدِ الرَّحْمَنِ، وَهُمْ مُسْلِمُونَ؟ قَالَ: نَعَمْ. قُلْتُ: أَبَا عَبْدِ الرَّحْمَنِ، وَالْقُرْآنُ بَيْنَ ظَهْرَانَيْهِمْ؟ قَالَ: نَعَمْ. قُلْتُ: أَبَا عَبْدِ الرَّحْمَنِ، وَأَنَّى ذَلِكَ؟ قَالَ: يَأْتِي عَلَى النَّاسِ زَمَانٌ يُطَلِّقُ الرَّجُلُ الْمَرْأَةَ، ثُمَّ يَجْحَدُهَا طَلَاقَهَا، فَيُقِيمُ عَلَى فَرْجِهَا، فَهُمَا زَانِيَانِ مَا أَقَامَا «لَمْ يَرْوِ هَذَيْنِ الْحَدِيثَيْنِ عَنْ مُبَارَكِ بْنِ فَضَالَةَ إِلَّا سَيْفُ بْنُ مِسْكِينٍ»[المعجم الأوسط للطبراني: 5/ 127]۔

یہ روایت ضعیف اورمسلسل بالعلل ہے۔
 

*Muslim*

TM Star
Apr 15, 2012
3,863
4,567
513
saudia
اس کی تفصل درج ذیل ہے۔

پہلی علت:
امام طبرانی کے استاذ عبد الوارث بن إبراهيم مجہول ہیں۔
امام ہیثمی ایک مقام پر فرماتے ہیں:
رواه الطبراني في الأوسط عن شيخه أبي عبيدة عبد الوارث بن إبراهيم ولم أعرفه[مجمع الزوائد للهيثمي: 5/ 252]۔


دوسری علت:
سيف بن مسكين الأسواري ضیعف ہے۔
امام ابن حبان رحمه الله (المتوفى354)نے کہا:
يأت بالمقلوبات والأشياء الموضوعات لا يحل الاحتجاج به لمخالفته الأثبات في الروايات على قلتها[المجروحين لابن حبان: 1/ 385]۔

امام دارقطني رحمه الله (المتوفى385)نے کہا:
سيف بن مسكين ، هذا ليس بالقوي[علل الدارقطني: 1/ 219]۔

امام ابن القيسراني رحمه الله (المتوفى:507)نے کہا:
وَسَيْفٌ هَذَا كَانَ يَرْوِي الْمَوْضُوعَاتِ عَلَى الثِّقَاتِ، لا يَحِلُّ الاحْتِجَاجُ بِهِ[تذكرة الحفاظ لابن القيسراني =أطراف أحاديث كتاب المجروحين لابن حبان ص: 75]۔

امام ابن الجوزي رحمه الله (المتوفى597)نے کہا:
سيف بن مسكين السلمي البصري يروي عن سعيد بن أبي عروبة قال الدارقطني ليس بالقوي وقال ابن حبان يأتي بالمقلوبات والأشياء الموضوعات لا يحل الاحتجاج به لمخالفته الأثبات[الضعفاء والمتروكين لابن الجوزي: 2/ 35]۔

امام ذهبي رحمه الله (المتوفى748)نے کہا:
سيف بن مسكين الأسواري واه [تعليق علي المستدرك للحاكم: 3/ 386]۔

امام هيثمي رحمه الله (المتوفى807)نے کہا:
وفيه سيف بن مسكين وهو ضعيف.[مجمع الزوائد للهيثمي: 7/ 271]

تیسری علت:
مبارك بن فضالة مدلس ہیں اور روایت عن سے ہے۔

چوتھی علت:
حسن بصری مدلس ہیں اورروایت عن سے ہے۔
 

*Muslim*

TM Star
Apr 15, 2012
3,863
4,567
513
saudia
فائدہ:
امام ابن كثير رحمه الله (المتوفى774)نے کہا:
وَقَالَ الْبَيْهَقِيُّ فِي كِتَابِ " الْبَعْثِ وَالنُّشُورِ ": أَخْبَرَنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الْحَافِظُ، وَأَبُو زَكَرِيَّا بْنُ أَبِي إِسْحَاقَ، قَالَا: حَدَّثَنَا عَبْدُ الْبَاقِي بْنُ قَانِعٍ الْحَافِظُ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَارِثِ بْنُ إِبْرَاهِيمَ الْعَسْكَرِيُّ، حَدَّثَنَا سَيْفُ بْنُ مِسْكِينٍ، حَدَّثَنَا الْمُبَارَكُ بْنُ فَضَالَةَ، عَنِ الْحَسَنِ، قَالَ: قَالَ عُتَيٌّ: خَرَجْتُ فِي طَلَبِ الْعِلْمِ،۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔۔۔۔۔ثُمَّ قَالَ الْبَيْهَقِيُّ: هَذَا إِسْنَادٌ فِيهِ ضَعْفٌ [البداية والنهاية: 19/ 273]۔
امام هيثمي رحمه الله (المتوفى807)نے مذکورہ روایت نقل کرکے کہا:
رواه الطبراني في الأوسط والكبير وفيه سيف بن مسكين وهو ضعيف[مجمع الزوائد للهيثمي: 7/ 271]۔
دوستوں انکے ہتکنڈو سے بچو جو بھی ملے اسکو اچھی طرح تحقیق کر لیا کرو انکے جال میں نہ پھنسو اسلام کو بدنام تو کر رہے ہیں ساتھ میں لوگوں کو گمراہ بھی کر رہے ہیں
ربّنا يهديك
 

Zee Leo

~Leo ! The K!ng~
Banned
Aug 1, 2008
56,471
23,637
713
Karachi
آپ تو قلندر کی بہن نکلے دونو بات کرکے اے کیا ؟
جیسے وہ ضعیف حدیث کا سہارا لرے آپ تو ایک ہاتھ آگے نکلے ضعیف تو ضعیف ہے ہی اپر سے پھر ایک بوہتان اس روایت کو دلیل بناکے مسلمانو کے گھر حرام بچے ہونگے، الله کی پناہ، ڈرو کل الله کے سامنے جواب دینا ہے اسے اندھی تقلید نہ کرو جو ملا اٹھاکر ڈال دیا اور خود کو تیس مار خان سمجھنا اچھی بات نہیں ہے
آپکی پیش کی گی روایت کی حقیقت ملہزا فرمیں
Mohtaram itna ghussa mut karen aap aram se samjhyen toe shayad kisi ki samajh main ajaye aap ki batain .. isi lye kehte hain Ghussa haraam hai chotey bhai :)
 
  • Like
Reactions: Tooba Khan

*Muslim*

TM Star
Apr 15, 2012
3,863
4,567
513
saudia
Mohtaram itna ghussa mut karen aap aram se samjhyen toe shayad kisi ki samajh main ajaye aap ki batain .. isi lye kehte hain Ghussa haraam hai chotey bhai :)
mufti bhaya my tu idar bulna hi bhul gaya tha
aap ke baqaul ap tu nasamaj hu pir ye fatwe kese ke gussa haram hy ???????
zara sabit karke dikhau :)
 

lovelyalltime

I LOVE ALLAH
TM Star
Feb 4, 2012
1,656
1,533
913
ایک مجلس کی تین طلاق کا شرعی حکم

ایک ہی لفظ میں تینوں طلاقیں کو دے دینا یعنی طہر واحد میں کلمہ واحدہ کے ساتھ تینوں طلاقیں دے دی جائیں۔ مثلاشوہر بیوی سے کہے میں نے تجھے تین طلاقیں دیں، یا دس طلاقیں دی یا یوں کہے کہ میں نے تجھے طلاق دی۔ میں نے تجھے طلاق دی، میں نے تجھے طلاق ،یا طلاق ،طلاق، طلاق۔ ان سب الفاظ سے ایک ہی طلاق واقع ہوتی ہے ایسی تین طلاقوں کے بعد شوہر کو رجعت کا پورا پورا اختیار ہے دور حاضر میں اہل سنت والجماعت کی اکثریت اسی بات کی قائل ہے اب ہم ان کے دلائل کو مختصر ذکر کرتے ہیں۔
قرآن کی رو سے پہلی دلیل


’’الطَّلاَقُ مَرَّتَانِ فَإِمْسَاکٌ بِمَعْرُوفٍ أَوْ تَسْرِیْحٌ بِإِحْسَانٍ ‘‘


(البقرۃ :۲۲۹)


’’طلاق دو مرتبہ ہے اس کے بعد یا تو خوبی کے ساتھ رجعت کر لی جائے ورنہ شرافت کے ساتھ چھوڑ دیا جائے‘‘





اس آیت کو بغور پڑھا جائے تو اس سے یہ بات ثابت ہوتی ہے کہ طلاق ایک ہی مرتبہ یک بیک واقع نہیں ہو سکتی بلکہ ایک کے بعد دوسری واقع ہوگی۔

حافظ ابن القیم رحمہ اللہ فرماتے ہیں


’’لغت عربی اور دنیا کی تمام زبانوں میں مرتان سے مراد مرۃ بعد مرۃ ہے(یعنی ایک دفعہ کے بعد دوسری دفعہ نہ کہ محض لفظی تکرار) اس کی تائید قرآن مجید اور حدیث شریف اور کلام عرب سے ہوتی ہے۔


اللہ تعالیٰ کا ارشاد ہے

سَنُعَذِّبُہُم مَّرَّتَیْنِ (التوبہ:۱۰۱)اَوَلَا یَرَوْنَ اَنَّھُمْ یُفْتَنُوْنَ فِیْ کُلِّ عَامٍ مَرَّۃً اَوْ مَرَّتَیْنِ(البقرۃ:۱۲۶)یَا أَیُّہَا الَّذِیْنَ آمَنُوا لِیَسْتَأْذِنکُمُ الَّذِیْنَ مَلَکَتْ أَیْْمَانُکُمْ وَالَّذِیْنَ لَمْ یَبْلُغُوا الْحُلُمَ مِنکُمْ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ(النور: ۵۸) لَتُفْسِدُنَّ فِیْ الأَرْضِ مَرَّتَیْْنِ


بنی اسرائیل:۴


ان سب آیتوں میں ’’مرۃ بعد مرۃ‘‘ (ایک مرتبہ کے بعد دوسرے مرتبہ) مراد ہے۔جس کا الگ الگ مجلسوں میں ہونا ضروری ہے ۔اور ’’ثلاث مرات‘‘کا مطلب الگ الگ تین اوقات ہیں نہ کہ ایک ہی زمانے میں تین اوقات کا اجتماع جس سے ثابت ہوتا ہے کہ ’’مرتان‘‘ میں تفریق کا مفہوم شامل ہے۔





اسی طرح حدیث شریف میں نماز کے بعد ۳۳ مرتبہ ’’سبحان اللہ‘‘،۳۳ مرتبہ’’ الحمدللہ‘‘ اور۳۴ مرتبہ ’’اللہ اکبر‘‘ کہنا مشروع ہے۔اگر کوئی شخص ’’سبحان اللہ ،الحمدللہ ،اللہ اکبر‘‘ ایک ساتھ پڑھ کر کہے کہ ’’سو بار‘‘ تو تب بھی ایک ہی تسبیح شمار کی جائے گی۔ اسے الگ الگ ہر ایک تسبیح کو شمار کرنا ہوگا۔ یہ عربی زبان کا محاورہ، طرز گفتگو اور زبان کی ادائیگی کا طریقہ ہے جو ہر زبان میں بولا اور سمجھا جاتا ہے۔


تفسیر خازن طبع مصر میں ہے

’’ان التطلیق الشرعی یجب ان یکون تطلیقۃ بعد تطلیقۃ علی التفریق دون الجمع والارسال دفعۃ واحدۃ‘‘


’’یعنی شرعی طلاق میں یہ ضروری ہے کہ متفرق طور پر ایک طلاق کے بعد دوسری طلاق ہونی چاہیئے نہ کہ اکھٹی ایک ہی بار میں‘‘




علامہ ابو بکر حصاص حنفی کا قول بھی ملاحظہ کیجئے جو انہوں نے آیت ’’ الطلاق مرتان‘‘ کے تحت لکھا ہے۔

’’تضمنت الامر بایقاع الاثنتین فی مرتین فمن اوقع الاثنتین فی مرۃ فھو مخالف لحکمھا‘‘


(احکام القرآن ج۱، ص۳۸۰ طبع مصر)


یعنی’’ الطلاق مرتان‘‘ دو طلاقوں کو دو مرتبہ میں واقع کرنے کے حکم کو شامل ہے تو جس شخص نے دو طلاق ایک ہی دفعہ میں ایک طہر میں دے دیں اس نے حکم الٰہی کی مخالفت کی۔




علامہ سندھی حنفی فرماتے ہیں

’’قولہ تعالیٰ: الطلاق مرتان الیٰ قولہ ولا تتخذوا اٰیت اللہ ھزواً فان معناہ التطلیق الشرعی تطلیقۃ بعد تطلیقۃ علی التفریق دون الجمع والارسال مرۃ واحدۃ ولم یرد بالمرتین التثنیۃ ومثلہ قولہ تعالیٰ ثم ارجع البصر کرتین ای کرۃ بعد کرۃ لا کرتین اثنتین‘‘


(حاشیہ سنن نسائی ج۲،ص۲۹، طبع انصاری دھلی)


’’یعنی آیت کا مطلب یہ ہے کہ شرعی طلاق متفرق طور پر ایک طلاق کے بعد دوسری طلاق ہونی چاہیئے نہ کہ ایک ہی بار اکھٹی اور مرتان سے تثنیہ مراد نہیں ہے۔ اسی طرح آیت ’’ثم ارجع البصر کرتین‘‘ ایک مرتبہ کے بعد دوسری مرتبہ نظر اٹھا کر دیکھنے کا حکم ہے۔





مولانا اشرف علی تھانوی مرحوم کے استاذ مولانا شیخ محمد تھانوی نے بھی اس آیت کی تفسیر میں تقریباً یہی لکھا ہے اور اس کے معنی کی تعیین و تائید کی ہے۔



ان قولہ تعالی: الطلاق مرتان، معناہ مرۃ بعد مرۃ فالتطلیق الشرعی علی التفریق دون الجمع والارسال


(حاشیہ سنن نسائی ج۲، ص۲۹، طبع انصاری دھلی)


یعنی آیت کا یہ مطلب ہے کہ ایک طلاق کے بعد دوسری طلاق دی جائے۔ اس لئے کہ شرعی طلاق وہ ہے جو متفرق طور پر متفرق طہروں میں دی جائے نہ کہ بیک وقت ایک مجلس میں۔




  • [*]لفظ ’’مرتان‘‘ کی یہی تفسیر علامہ ابو البرکات عبداللہ بن احمد نسفی حنفی نے ’’مداک التنزیل‘‘ ج۲،ص۱۷۷ طبع مصر میں کی ہے۔
    [*]اور علامہ اثیر الدین ابو عبداللہ محمد بن یوسف المعروف بابن حیان نے’’ البحرالمحیط ‘‘ ج۲،ص۱۹۲ طبع مصر میں۔
    [*]اور امام رازی نے ’’تفسیر کبیر‘‘ج۲،ص۲۷۳ طبع مصر میں۔
    [*]اور مولانا عبدالحق صاحب نے ’’اکلیل علی مدارک التنزیل‘‘ ج۲ ،ص۱۷۱ طبع منشی نول کشور لکھنوء میں۔
    [*]اور بیضاوی نے اپنی تفسیر ج۱، ص۱۵۰ میں۔
    [*]قاضی ثناء اللہ پانی پتی میں’’تفسیر مظہری‘‘ج۲،ص۲۳۵،طبع قدیم دھلی ۱۲۷۳؁ھ میں۔

نیز علامہ محمد آلوسی حنفی نے’’روح المعانی‘‘ ج۲، ص۳۷ طبع مصر میں اس آیت کے تحت تین قول ذکر کئے ہیں۔ اور تیسرے قول کو ہی راجح قرار دیا ہے۔ جس میں مرتان کے معنی تفریق کے ہیں:’’واذا کان معنی مرتین التفریق مع تثنیۃ کما قال بہ المحققون بناء علی انہ حقیقۃ فی الثانی ظاہر فی الاول اذلا یقال لمن دفع الی اخر درھمین مرۃ واحدۃ انہ اعطا،مرتین حتی یفرق بینھما وکذا لمن طلق زوجتہ ثنتین دفعۃ انہ طلق مرتین ،الخ‘‘


’’مرتین کے معنی تثنیہ کے ساتھ تفریق کے ہیں جیسا کہ محققین کہتے ہیں، اس بنا پر کہ دوسرے میں حقیقت ہے اور پہلے میں ظاہر ہے۔ لہٰذا اس شخص سے یہ نہیں کہا جائے گا جو دوسرے کو ایک مرتبہ میں دو درھم دے کہ اس نے دو مرتبہ دیئے یہاں تک کہ الگ الگ دے۔ اسی طرح جو شخص اپنی عورت کو ایک ہی مرتبہ میں دو طلاق دے اسے نہیں کہا جائے گا کہ اس نے دو مرتبہ طلاق دی‘‘۔






اس کے بعد علامہ آلوسی نے ایک مجلس میں تین طلاق کا ذکر کرتے ہوئے علامہ ابن تیمیہ رحمہ اللہ کا نام بھی لیا ہے اور ان احادیث کو نقل کیا ہے جن سے ایک مجلس میں تین طلاق کے ایک ہونے پر استدلال کیا جاتا ہے۔


مولانا انور شاہ کشمیری مرحوم (استاذ دارالعلوم دیوبند) کی صراحت بھی ملاحظہ فرمایئے۔


’’قلت الایۃ: الطلاق مرتان حجۃ علیہ لا لہ فانہ لیس معنی قولہ تعالیٰ مرتان اثنتان بل معناہ مرۃ وذلک لان التثنیۃ علی نحوین الاول نحو زید ان تثنیۃ زید والثانی تثنیۃ ما فی التاء الوحدۃ ویسمی تثنیۃ التکریر کما فی قولہ تعالیٰ :فارجع البصر کرتین کالمرۃوالمرتان معناہ مرۃ بعد مرۃ فیہ معنی التثنیۃ مع مراعاۃ الواحدۃ ‘‘


(فیض الباری ج۴،ص۳۱۱،طبع مصر)


’’میں کہتا ہوں کہ ’’الطلاق مرتان‘‘ آیت ان پر حجت ہے نہ کہ ان کے لئے حجت کیوں کہ اللہ تعالیٰ کا قول’’مرتان، اثنتان‘‘ کے معنی میں نہیں بلکہ اس کے معنی ایک مرتبہ کے بعد دوسری مرتبہ کے ہیں۔ کیوں کہ تثنیہ دو طرح کا ہوتا ہے اول: جیسے زیدان ،زید کا تثنیہ ہوا، دوسرا جس میں تائے وحدت ہوتی ہے۔ اسے تثنیہ تکرار کہتے ہیں جیسے ’’فارجع البصر کرتین‘‘ مانند’’ مرۃ ومرتان‘‘ کے۔ اس کے معنی ایک مرتبہ کے بعد دوسری مرتبہ کے ہیں۔ اس میں واحد کی رعایت کے ساتھ تثنیہ کے معنی ہیں‘‘۔




ان سب صراحتوں سے ثابت ہوتا ہے کہ لفظ ’’مرتان‘‘ کا مطلب یہ ہے کہ ’’مرۃ بعد مرۃ‘‘ یعنی ایک مرتبہ کے بعد دوسری مرتبہ متفرق طور پر طلاق دی جائے۔


مولانا قاضی ثناء اللہ پانی پتی حنفی آیت’’ الطلاق مرتان‘‘ کے تحت لکھتے ہیں


’’وکان القیاس ان لا تکون الطلقتان المجتمعتان معتبرۃ شرعا واذا لم یکن الطلقتان المجتمعتان معتبرۃ لم یکن الثلاث المجتمعۃ معتبرۃ بالطریق الاولیٰ لوجودھما فیھا مع زیادۃ‘‘


(تفسیر مظہری ج۱، ص۲۳۵،طبع قیدم دھلی۱۲۶۹؁ھ)


’’قیاس کا تقاضا تو یہ ہے کہ دو مجموعی طلاقیں شرعا معتبر نہ ہوں اور جب اکھٹی دی گئی دو طلاقیں معتبر نہ ہوں گی تو تین اکھٹی بدرجہ اولی معتبر نہ ہوں گی۔ کیوں کہ وہ دونوں ایک زائد کے ساتھ تین کے اندر موجود ہیں‘‘۔




آیت طلاق پر غور کرنے سے تو یہی معلوم ہوتا ہے کہ تین طلاقیں اکھٹی نہیں دینی چاہئیں۔ کیوں کہ مجموعی تین طلاق نص قرآنی کے خلاف ہیں۔ اس لئے نص قرآنی کی طرف لوٹا کر ایک مجلس کی تین طلاق کو ایک شمار کیا جائے۔ کیوں کہ طلاق تین بار نہیں دی گئی اس لئے آیت کا اس پر اطلاق نہیں ہوتا اورحق رجعت باقی رہتا ہے فیصلہ نبوی سے بھی اس کی تائید ہوتی ہے جیسا کہ حدیثیں آ رہی ہیں۔


یہ حقیقت ہے کہ اگر آیت کا مفہوم یہ ہوتا کہ تین طلاق ایک مجلس میں ہوں یا متعدد مجالس میں ایک بار میں ہوں یا کئی بار میں ، متفرق ہوں یا اکھٹی ہر حالت میں عورت مرد پر حرام ہو جائے گی تو آیت کے الفاظ یہ نہ ہوتے


’’الطَّلاَقُ مَرَّتَانِ فَإِمْسَاکٌ بِمَعْرُوفٍ أَوْ تَسْرِیْحٌ بِإِحْسَانٍ ۔۔۔۔۔۔فَإِن طَلَّقَہَا فَلاَ تَحِلُّ لَہُ مِن بَعْدُ حَتَّیَ تَنکِحَ زَوْجاً غَیْرَہُ‘‘


بلکہ اس طرح ہوتے


’’الطَّلاَقُ ’’اِثْنَتَانِ‘‘فَإِمْسَ اکٌ بِمَعْرُوفٍ أَوْ تَسْرِیْحٌ بِإِحْسَانٍ ۔۔۔۔۔۔فَإِن طَلَّقَہَا’’ثَلاَثاً‘‘ فَلاَ تَحِلُّ لَہُ مِن بَعْدُ حَتَّیَ تَنکِحَ زَوْجاً غَیْرَہُ‘‘


ان الفاظ کا ہونا اور’’مرتان اور فان طلقھا‘‘ کے الفاظ ہونے کی صورت میں آیت کے صریح معنی ہیں کہ


’’فان طلقھا فی المرۃ الثالثۃ بعد المرتین‘‘


یعنی اگر دو مرتبہ الگ الگ طلاق دے چکا ہے پھر تیسری مرتبہ طلاق دے تو اس وقت عورت مرد پر حرام ہو گی جیسا کہ امام ابو بکر حصاص زمخشری ،نسفی، ابو حیان اور دیگرمفسرین نے اس کا ذکر کیا ہے‘‘۔







 
  • Like
Reactions: *Muslim*
Status
Not open for further replies.
Top